Piata Universitatii ajuta la desturmentare

July 6, 20120 comentarii

6 iulie 2012 Am asistat aseara in Piata Universitatii la un fapt remarcabil. Intr-o incercare disperata de a salva ceva din actuala stare de lucruri, PDL (pe cale sa se transforme in „Noua Republica” in acelasi fel in care portocaliul se transforma in verde), ieri a avut loc un miting de sustinere a lui Basescu. Au participat cam 2-3 mii de oameni. Initial m-am ingrijorat. Cum e posibil ca doar in decurs de 2 luni de cand au pierdut puterea au reusit sa stranga totusi atatia oameni. Practic erau cam atatia cati au protestat in iarna impotriva lui Basescu si PDL. Intr-adevar guvernul USL au facut in cateva luni cam cat ai facut PDL-ii in doi ani. Sa fie poporul atat de inconsistent? Initial asta am crezut. Dupa ce am ajuns in Piata Universitatii m-am edificat. Intre timp mitingul PDL se terminase. Autobuzele cu numere de provincie ce treceau la fiecare minut mi-au dat explicatia. Invectivele pe care calatorii din ele si simpatizantii USL din fata TNB si le adresau unii altora nu mi-au lasat dubii. M-am gandit la acelasi gen de miting facut in iarna de PSD si terminat apoteotic chiar in PU doar doar vor putea cumva incorpora vocea strazii in propriul proiect de escrocare a acestui neam.

In aceste autobuze se aflau probabil acei sub 10 % simpatizanti ai PDL si Basescu. Probabil destui de multi erau chiar membrii de partid. In timp ce mergeam de la P. Revolutiei in PU m-am intalnit cu un amic artist ce protestase impotriva PDL insa a intors macazul odata cu atacul asupra ICR. „USL-istii astia vor sa-l puna pe G. Zamfir sa reprezinte Romania in lume. Macar PDL-istii sunt intelectuali” imi zicea amicul. Dintr-un anumit punct de vedre atitudinea lui era justificata. E o mare prostie sa umbli la cultura si sa numesti politic pe functii. Pe mine ICR nu m-a reprezentat si nu cred ca ma va reprezenta (si invers) insa cred ca ICR si-a facut treaba atat cat si-o poate face o institutie de acest gen. Si totusi cred ca asta nu e un motiv sa iti calci peste principii. Or mai fi fost si altii ca el, nu stiu.

Initial au existat motive de conflict serios. Noi vechii rezidenti ai fantanei ne intalnim de obicei pe la 8 iar la 7 deja se stransesera vreo 200-300 de PDL-isti care se indreptau spre metrou si care incepusera ad-hoc un dialog al galeriilor cu USL-istii de vis-a-vis. Vad ca unele ziare au scris ca a iesit bataie. Nu a fost bataie, au fost cateva imbranceli urmate de ridicarea a 2-3 persoane de catre jandarmi. Ar fi putut insa sa iasa cu o incaierare generala daca ar fi participat mai multi PDL-isti calatori cu metrolul. Interesant e ca nu erau decat vreo 3-4 jandarmi la fantana tocmai acum intr-un moment de risc maxim unde ultrasii partidelor erau gata sa se sfasie. M-am gandit invariabil la modul in care jandarmii hartuiau oamenii pasnici in iarna dar acum cand intr-adevar a aparut o situatie in care ei ar fi trebuit sa actioneze nu erau decat cativa. Pana la urma s-a format un cordon dar deja numarul PDL-istilor se injumatatise. Intre timp se puteau macelarii bazin-electoratii intre ei.

In fine, pe la 8 ne-am strans si noi independentii cam vreo 30 si am inceput sa ne strigam lozincile din iarna. Desi eram mai putini decat PDL-istii totusi vocea noastra se auzea la fantana. Si-au scos pancartele si le aratau catre noi. Dintre ei au existat si vreo 2-3 care au inceput sa dezbata cu noi. Dar destui au inceput sa fie atenti la ce spunem noi. Initial au insistat pe vechile retete din 2007 cu coruptia, cu mafiotii, cu oligarhia, cu mogulii etc. pana cand au auzit una si buna de la noi: „PDL ;i USL/fura prin rotatie”. Am remarcat in special o pensionara care initial isi arata disponibilitatea de a ne convinge de viabilitatea optiunii PDL si care a ramas oarecum surprinsa de scandarile noastre impotriva intregii clase politice actuale. Am urmarit-o atent timp de mai bine de o ora. La un moment dat parea chiar ganditoare afisand un zambet misterios. Mai multe fete noi au cantat unele dintre sloganurile noastre cum ar fi : „Rosia Montana/nu e de pomana” sau „ Vrem cianura/pentru dictatura!” sau „Ati luat bani de la copii/si i-ati dat la SRI” . Destui au ras (dezamagiti parca) la „Base hai in Piata/avem whisky cu gheata”.



 Photo: Sergiu Nicolae Brega
Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved