Alo! Atena ma auzi? Hai c-am invins, nu mai vin :D

October 7, 20120 comentarii



(Actualizare ulterioara: Acest articol e mai mult un pamflet, scris la prima mea competitie de atletism. M-am simtit bine in cursa, exceptand finalul, de unde se si vede predispozitia mea pentru glume. Ulterior am devenit ceva mai serios privind sportul in general si alergarea in special, desi o astfel de activitate este in general amuzanta. La fel si cu textul, am venit cu precizări ulterioare, după cativa ani de experienta )

07 10 2012
La sugestia lui Florin m-am inscris si eu la "Bucharest International Marathon" de astazi. Mi s-a parut interesant din mai multe puncte de vedere. Florin mi-a zis ca-i un fel de protest impotriva abandonului animalelor de companie. Ma asteptam sa fie putini oameni. Si totusi la fata locului era plina Piata Constitutiei.




Eu am ajuns cu cateva minute inainte si abia am avut timp sa ma inscriu. Ce sa-l mai gasesc pe Florin sa ne unim fortele pentru animale! El saracu' nici nu stia sigur ca vin dupa cum nici eu nu eram cu o zi inainte cand vorbisem cu el. Noroc ca l-am vazut pe portiunea de intoarcere, imediat dupa start. El venea, eu ma duceam la semnul de intoarcere. I-am strigat "Hai ca te prind!" Ce sa prinzi!? Pai Florin are experienta cu alergatul... Eu mai jucam fotbal cu baietii sau mai fugeam la metrou! El incerca sa prinda niste africani care stiau bine cu teleportarea. Nici n-am apucat eu sa fac cativa zeci de metri si astia se si intorceau pe partea ailalta! Au invatat de la cheetahi sa cheat! Bine ca nici cu europenii nu-mi era rusine. E pentru prima data cand, desi fugeam, totusi oamenii treceau ca glontul in fata pe langa mine! Ceva era in neregula cu suprafata! Sau faceam eu pasii moonwalk incercand sa intimidez adversarul, nu stiu. Daca eram in masina puteam crede ca am bagat in marsarier. Abia dupa primii 2 Km parca am inceput si eu sa mai depasesc..




Ce mi s-a mai parut interesant a fost si o mireasa inscrisa si ea la maraton. O fi avut nunta ieri sau si-a luat rochia in ideea ca prinde ceva? Daca e prima varianta ma intreb ce nu i-o fi placut in noaptea precedenta ... :D Oricum parea greu sa se mai razgandeasca si ii cam placea sa fie inconjurata de alti barbati. Eu i-am facut o poza dar nu m-am putut tine de ea :D

(Actualizare ulterioara: Scuze Inei, mireasa cu pricina si un om minunat pe care am cunoscut-o ulterior la alte competitii, precum multi maratonisti. Atunci, pus pe sotii, mi-am creat un scenariu cat mai amuzant fata de costumatia sa exotica. Coincidenta a fost sa revad o fotografie pusa chiar de ea pe Facebook si sa recunosc figura ei de atunci, nestiind ca ea fusese. Desigur, ea nu se potriveste nici cu varianta sotiei nemultumite si nici a femeii usoare asa cum am descris-o eu in orb atunci pentru amuzament. Dar eu las textul initial needitat din ratiuni de document fata de ce am trait si simtit in acea zi. Inca odata scuze, Ina <3 br="">



Un alt lucru interesant e ca, desi alergi pentru nimic, totusi oamenii de pe margine care stau si se uita la tine cum te zbati ca disperatul cu inaintarea te aplauda frenetic . Hahaha. Ca intr-o corporatie. Iar daca obosesti si mergi un pic la pas imediat auzi : "hai ca se poate! You can do it!" Si tu scrantesti din dinti incercand sa fii erou. Dar pentru nimic. Ce asemanari!

(Actualizare ulterioara . Serios vorbind, da, unii se simt mai bine incurajati, incurajarea pare corporatista, dar totusi sunt putin care alearga pentru rezultat. Iar aia sunt de obicei profesionistii care alearga inainte. Fiind profesionisti, eforturile lor nu sunt asa de mari decat ale amatorilor din spate. Oricum, ei alearga pentru puncte si bani, e altceva. Asa ca asemanarea cu corporatismul a atletismului e fortata, scoasa eventual de mine din cauza dezamagirii prin care treceam atunci fata de acel stil de viata. Desi multe corporatii s-au implicat in organizarea acestui eveniment si multe altele sunt prezente ca reclama, totusi o astfel de activitate e mai curand anticorportista, antisedentarista, desi sunt folosite produsele unor firme destul de mari. Asa ca, indiferent daca sunteti corporatisti sau nu, iesiti la miscare, dar fara excese spre a nu risca accidentari!)





Am vazut ca in ciuda corporatistilor gata sa accepte "orice provocare" am gasit si atitudini diferite:




In final dati-mi voie sa ma indoiesc de legenda maratonului. Eu nu cred ca Pheidippides le-ar fi spus atenienilor ca armata lor a invins si apoi ar fi murit. De ce sa alergi ca disperatu' 40 km, sa anunti ca ai invins si apoi sa cazi si sa mori de epuizare? Vroia pupaciunile femeilor? [Na ca i-au dat zeii pupici de s-a saturat!!!! ;)] Oricum, nu mi se pare firesc. El stia ca urmeaza sa se intoarca sotii acasa dupa aia si ca-l vor capaci afland ca a vrut sa extraga singur seva victoriei de la sexul opus. Pare ilogic. Eu cred ca s-a intamplat invers. Mai logic era sa zica "Bai fugiti ca ne-au tabacit persii si vin spre Atena!". In cazul asta merita sa fugi atat. Cred ca iar le-a inflorit Herodot asa cum fac istoricii de obicei :)

Oricum eu nu m-am apucat sa fac lucruri ilogice de genul asta :D . am venit sa alerg and that was it. Am facut 60 minute la fix 9 km si m-am oprit la 1 ora si vreo 45 de minute la 17 km.

  
aici pe la km 10-11 asa
Bine, ca si premiile erau cam mici ;)) ... Am zis sa-i las pe africani sa le ia ei ca saracii au probleme cu economia. Insa 2 ore de alergare e de fapt si programul meu la fotbal. In ciuda insistentelor motivationale that was it. Nimeni nu m-a convins sa raman peste program dar sa termin cei 22 de km sau cati or fi fost.


Eu sunt de Maradon nu de Maraton. Hai hai! Gata cu motivationarea, ca nu merge in cazul meu. Sell your corporatist shit somewhere else! If you wanna do it go for it! Vedeti voi maine cand incepeti iar calvarul. Asta e ritmul meu. Stiu ca pot da' nu vreau :D. What are you gonna do, whip me? How about a break? Mie nu-mi place "Just do it!" Mie imi place "Do it yourself!" :D daca e sa alerg 5 ore o fac in liniste fara corporatii ;)

(Actualizare ulterioara . intre timp am alergat si un maraton la competitie oficiala  si alte cateva neofcial. Recomand tuturor miscarea, intai cu mers prelungit, apoi cu alergare usoara si apoi cu vanatoare de recorduri personale. NU RECOMAND MENTALITATE DE ALERGATOR PROFESIONIST PE LA 30 DE ANI! Asa ceva se termina cu accidentari si abandonare a vietii sportive.)

PS. E cineva dintre cititorii acestui blog care joaca fotbal sa ma ia si pe mine? :D Ca baietii mei s-au ingrasat, au devenit tatici, s-au pensionat (!) si nu mai joaca. Hai ca-mi trebuie echipa sa ma tin in forma!. La anu' vreau sa castig cu orice pretz ;)




Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved